Marketing blog
Brending je već godinama u vrhu buzz-wordova domaćih marketing i ostalih menadžera. Njeno značenje često sažima sva ostala znanja iz oblasti marketinga, a još češće ne znači praktično ništa, jer se koristi kako bi se tekst marketing ponude obogatio ‘trendy’ terminom, i tako ubedio nesrećni naručilac oglašivačkih usluga.
Ovih danas sam naleteo na zanimljiv kurs na temu brandinga, koji bar ne papiru razlikuje od većine drugih kurseva i seminara, pre svega temama koje obradjuje, iskustvom predavača, i interaktivnošću koju obećava. Da ne bih parafrazirao već napisano, evo o čemu se ovde radi:
Kratak Kurs Tehnologije Brendinga
Možete se prijaviti preko ovog PDF-a.
Ovo je mesto na kome možete videti zanimljive reklame, video klipove, prezentacije i ideje, ali i pročitati nešto o marketingu, PR-u i drugim temama
Borislav Zajski
September 8th, 2009 at 14:06
Milosx je pravi znalac, pogotovo prakticxnih stvari u brendingu, tj. same `tehnologije brendinga`, a ima redak skill da naizgled komplikovane stvari objasni jednostavno `narodnim` jezikom
Pedya
September 8th, 2009 at 15:55
Ne znam ko je Miloš Udovičić, mada reference u priloženom PDF-u govore u prilog tome da vrlo zna o čemu priča. Međutim, poznavati materiju i uspešno preneti to znanje su dva vrlo različita pojma.
Verujem da je Borislav na osnovu svog ličnog iskustva zaključio da Miloš “ima redak skill da naizgled komplikovane stvari objasni jednostavno”, međutim, moj zaključak se poprilično razlikuje od njegovog, a ja svoj zaključak donosim na osnovu prve rečenice drugog pasusa: “Brending je disciplina kroz koju se artikuliše dinamika političke ekonomije kolektiva radne organizacije, tržišta i društva u kome je brend operativan.”… Ako neko ume da mi “prevede” šta tu piše – bio bih mu zahvalan, jer ja citirano zaista ne razumem. Ako je to primer jezika kojim se drže predavanja tokom obuke, bojim se da će se većina Miloševog znanja “zaturiti” negde u prenosu, na putu ka slušaocima. Mislim da je ovo pravo mesto da citiram Getea i njegovu misao “Svako čuje ono što razume”, o čemu sam nedavno pisao (http://j.mp/1i5vS8), jer se bojim da će polaznici ovog KKTB malo toga uspeti da čuju…
Tweets that mention Kratak Kurs Tehnologije Brendinga | Win Win Blog -- Topsy.com
September 8th, 2009 at 16:00
[...] This post was mentioned on Twitter by Predrag Milićević. Predrag Milićević said: Dobra ideja, ali vrlo čudan jezik… RT @RatkoBozovic: Naleteh na zanimljiv kurs o brendingu: http://bit.ly/MyE6o [blogpost @ratko.biz] [...]
Ratko
September 8th, 2009 at 17:33
Pedya, ta recenica je i meni upala u oci, ne volim takvo nabacivanje termina u svrhu stvaranje utiska kompetentnosti. Sa druge strane, cuo sam neke dobre stvari o kvalitetu prethodnih Milosevih predavanja, pa me je to i navelo da napisem ovaj post.
Borislav Zajski
September 9th, 2009 at 7:32
“Brending je disciplina kroz koju se artikuliše dinamika političke ekonomije kolektiva radne organizacije, tržišta i društva u kome je brend operativan.”… mislim da je to samo jedna od def. nekog autora, a ima ih brdo (i def. i autora).. a def. nece oduzeti ni 1% predavanja, mozda i manje,…
blogeri… nisam ni primetio tu recxenicu.. vidi se da radite sa recxima..
Borislav Zajski
September 9th, 2009 at 8:35
pohadjao sam dvodnevni seminar , kod istog predavacxa, ali o trosxku kompanije, (sa 20 tak ucxesnika iz drugih velikih srb kompanija ) odatle imam pozitivna iskustva i nova znanja. (minimalno kenjanja o nike i coca cola. itd sto vec smara od strane svih kvazi znalaca o brendingu)
moje misxljenje: KKTB je osmisxljen za fizicka lica, da bi se izbegao teret koje predavanja nose kada su prisutni “zvanicni” predstavnici kompanija, tj potencialni ugovori za predavacxa :) , razumete me..
Predavac Milos
October 6th, 2009 at 10:16
Uzasno mi je drago da vidim diskusiju na temu brendinga, to je dobro za struku. Sa druge strane, zao mi je da vidim da nam je posao na zlu glasu – i brenderski i predavacki, pa su ljudi maksimalno skepticni i sve primaju sa ogromnom rezervom. Posto je trziste uvek u pravu, bolje nismo ni zasluzili. Sto se tice frljanja nebuloznim izrazima – moralo se. Prvo, definicija je moja, kao i sto su moji i ostalih ±1,000 slajdova sa ljubavlju prema struci pripremljenih za KKTB 100% moje autorsko delo namenjeno mladim kolegama u SRB koji nisu imali prilike da se intimno upoznaju sa belosvetskim firmama, robnim markama, trzisnim uslovima i sl. Drugo, definicija je tacna, mada mi je zao sto ne postoji narodskiji, “konkretniji” nacin da se to kaze. Moralo se ovako da ne ispadne da nudim brendiranje kafica, zastava, jastucica, stikera i banera…. ;) Srdacno, milos
Pedya
October 6th, 2009 at 11:41
Miloše, nemam nikakvog razloga da sumnjam u tvoje znanje i umeće i brendiranja i predavanja, ali pošto sam se i sam pomalo bavio predavanjima o marketingu (i brendiranju), dozvoljavam sebi slobodu da ti uputim zamerku koju sam ti uputio. I dalje smatram da je navedena rečenica nerazumljiva i da se brendiranje (ili “brending”, svejedno) može i mora definisati na svima razumljiv način, upravo zbog toga što se svojim predavanjima obraćaš “mladim kolegama u SRB koji nisu imali prilike da se intimno upoznaju sa belosvetskim firmama, robnim markama” itd. Baš njima treba brendiranje kao pojam (i kao “disciplinu”) približiti definišući ga na njima razumljiv način. Ako ja, koji sam u marketingu više od 15 godina, imam problema sa takvom definicijom (čak ne mogu ni da sporim da li je tačna ili nije, ali ti verujem da jeste), pretpostavljam da će problema imati i manje iskusne kolege. Kompleksna definicija nije neophodna da bi tvoji slušaoci shvatili da se baviš ozbiljnim brendiranjem (bez “zastava, jastucica, stikera i banera…”) – ozbiljnost brendiranja će shvatiti kroz tvoja predavanja, pozitivne svetske primere, tržišni uspeh kompanija koje ćeš navesti isl, ne kroz tu jednu definiciju… Srdačno, Peđa
Predavac Milos
October 6th, 2009 at 12:44
Brending je zestoko elitisticka, butikaska disciplina i nema veze sa sirokim narodnim masama, naucno-popularnim programom, Zabavnikom i sl. Medicinski govoreci, brending je sub-specijalizacija. Moje pozivno pismo nije namenjeno opstoj publici, pa nije ni pisano tako da ga svako razume. Odakle ideja da se “sve moze i mora definisati na svima razumljiv nacin”? Ma jok.
Marketing u SRB dodje mu kao fudbal: za 20 godina ima 1 evropsku titulu i 1 evropsko ubistvo. Samo sto marketing nema ni regionalnu titulu bilo cega, a od smrtnih slucajeva eno puna groblja. D’kle, zn’ci kapiram treba da menjamo pricu jer EU nesto cisto zabole glava sto mi ne govorimo te njihove komplikovane jezike. Razu’es?
love,
m.
Pedya
October 6th, 2009 at 13:02
Brending naravno nije za “široke narodne mase”, ali CILJNA publika pozivno pismo MORA da razume i toj publici se sve “može i mora definisati” na razumljiv način.
Ukratko, “grešiš, ovaj, silno grešiš, sine…” ali to je tvoje pravo.
Predavac Milos
October 6th, 2009 at 13:19
Publika je sve savrseno razumela Pedya, ali vi niste ciljna publika, tako da je sve u redu. (pozivno pismo poslato je na 20 izabranih adresa).
Rethinker
April 21st, 2010 at 21:49
Postovani,
Imao sam prilike da slusam predavanja i razgovaram sa predavacem Milosem…
Covek je potpuno u pravu. Prvo, kod nas se pod brendingom podrazumeva lepljenje logotipa i znaka na sve i svasta….
Sto je potpuno bez osnove.. i samo dovodi do inflacije.. i prihvatanje od strane kvazi stratega i marketing gurua.. to su oni koji guraju kampanje…
Komentar bi zavrsio sa dve recenice koje su nastale tokom aktivnog ucestvovanja na seminaru
Do it with love, brand come anyway…
Brending je nacin ponasanja, a ne tamo neko odeljenje u kompaniji….
pozdrav…
Brendujte malo!
Rethinker